TRAININGEN VOOR MEDEWERKERS

Effectiever samenwerken betekent beter resultaat

NONONS VOOR PERSONEEL

We stemmen de inhoud van de training altijd af op het gewenste resultaat van de organisatie. We werken vaak met trainingsacteurs om de lastigste situaties goed te kunnen oefenen en zo dichtbij de echte praktijk te komen. 

Het eerlijke gesprek voeren

Eerlijk feedback geven, elkaar vertellen hoe je je voelt, je kwetsbaar opstellen, sorry zeggen, bespreken wat er niet lekker loopt, de meeste mensen gaan dit soort eerlijke gesprekken uit de weg. In deze training hoe je effectiever kunt zijn in de samenwerking door op een gelijkwaardige manier met elkaar te bespreken wat er speelt. Het geeft deelnemers handvatten en tools om gesprekken goed voor te bereiden en optimaal te voeren. Om medewerkers te helpen beter feedback te geven, om managers te helpen slecht nieuws te brengen of om juist meer coachende gesprekken te voeren. 

Lastige gespekken voeren

Slecht nieuws brengen, feedback geven, nee zeggen, resultaatafspraken maken. Er zijn veel gesprekken die regelmatig gevoerd moeten worden maar niet altijd makkelijk zijn. Soms zijn het gesprekstechnieken voor manager, soms juist voor niet-managers. Het kan gaan om steviger overkomen, of juist om tactischer te communiceren. Het kan gaan over het omgaan met lastige reacties of juist om het helder formuleren van een boodschap.

Persoonlijke effeciviteit/persoonlijk leiderschap

Voor iedereen die wil groeien in zijn rol, zich steviger wil voelen of effectiever wil zijn in zijn communicatie bieden we de training persoonlijke effectiviteit of persoonlijk leiderschap. Meestal is deze training gericht op niet-leidinggevenden die zich bewuster willen worden van hun gedrag. We zoomen in op verschillende valkuilen in communicatie en communicatiestijlen. We kijken naar je sterke kanten en ontwikkelpunten als het gaat om effectiviteit. Je wordt zelfbewuster en zelfverzekerder en krijgt volop inzichten in jezelf maar ook in anderen en hoe je de interactie positief kunt beïnvloeden.

Omgaan met verandering of lastige situatie

Veranderingen zoals een reorganisatie of een cultuurverandering zorgen vaak voor weerstand. Het is niet makkelijk om te dealen met een organisatie die telkens verandert. Speciaal voor organisaties in beweging biedt NONONS trainingen voor medewerkers, hoe ze om kunnen gaan met veranderingen. We kijken naar veel voorkomende reflexen (weerstand, ongemak, afhaken, mopperen) en naar hoe je je steviger kunt voelen, wat er ook om je heen gebeurt. Hoe je telkens kunt kijken naar je persoonlijke waarden en hoe je regie kunt nemen. Hoe je kunt kiezen voor een van de actiestappen die je helpen om effectief om te gaan met lastige situaties. We stemmen de inhoud van de training altijd af op het gewenste resultaat van de organisatie.

NEEM CONTACT OP VOOR PERSONEEL TRAINEN

Meer weten over je personeel trainen met onze trainingen?
Neem dan contact met ons op.

NONONS METHODIEK

Bij trainingen gebruikt NONONS bewezen psychologische modellen en oefeningen. We werken ook regelmatig met de methodiek van de Geluksroute, de bestseller van Anne de Jong over hoe je het beste haalt uit de relaties met de mensen om je heen. Door met de Geluksroute te werken geven we medewerkers praktische handvatten om zelf aan de slag te gaan met elkaar. Door de teamsessies aan te vullen met online cursussen of het boek zorgen we er voor dat er ook blijvend iets verandert.